19 oktober 2010

Men äsch...

Dagens ridpass visade det jag anat i några dagar: sadeln är rätt urvuxen. Nu glider den hejvilt och det är inte okej. Funderar om jag ska sälja den med en gång eller ha kvar som "nödsadel", men eftersom den inte passar riskerar den ju att göra skada istället för nytta.
Inget fel på den i sig men en breddad Argus med en bukigare buk och lite högre fart i trav och galopp- det är ingen bra kombination.

Samtidigt vore det nog bra också, för det tvingar mig till att fortsätta tömköra och jobba från marken mestadels, så man verkligen bygger rätt muskler på hästen och fortsätter att motionera själv också.

Kanske är dags, ska fundera lite till. Allt som säljs och ger extrapengar läggs i "ny sadel" högen, den växer bara långsamt men vi har ju hela vintern på oss...

Hur som helst, så blev det lite galopp och det verkar vara Argus nya favoritgångart. Han blir dock trött väldigt snabbt och på grund av sadelhelvetet kan jag inte börja intervalltränig uppsuttet som jag tänkt. Ahja, dags o köra kanske ;)

1 kommentar:

  1. Du kanske kan få tag i en sadel att låna så du har koll på storlek för han lär väl ändra sig igen när han satt mer muskler.
    Jag rider mycket barbacka just nu för att få ner mina häffaklumpar i vikt så jag får på sadeln igen.
    Ha det gott !

    SvaraRadera