29 oktober 2010

Bara för att...

Nu har man gått och blivit sjuk också. Det var inte enkelt att dra in häststackarn i halvmörkret igår flr att visitera i stallets ljus och kolla fötter och liknande. Med en arm som dessutom spökar med både artroskänningar och inflammation är man verkligen inte lämplig för något för tillfället.
Att skriva på datorn tar evigheter, högerhänt som man är och mitt uppe i att lära sig tiofinger-sättningen som inte blir enklare när man har konstant smärta.

Nu har jag bestämt att Argus ska få vila tidigare än planerat, skorna ska av nästa tillfälle hovslagaren tittar förbi och vi skippar slowfeedingnäten tills vidare. jag varken hinner eller orka pyssla med fodringarna sådär, så nu blir det återigen 4 fodringar per dag med enbart hö, då alla 3 i lösdriften blivit lösa i magen konstigt nog...
Nu får de 5-5-4-8 kg och jag försöker lägga ut gran och andra kvistar för sysselsättning istället. De tar slut fort men det är långt bättre än inget.

Det är så himla skönt att se den lilla, harmoniska flocken med varandra. Argus och Mulle delade hö ur munnen i går (!) och lite senare stod Helino och han och drack ur vattenkaret ihop. Skönt att Argus har så bra sällskap när jag verkligen inte hinner sysselsätta honom just nu.

Visst får man lite dåligt samvete, men samtidigt så är Argus precis där han ska vara i utbildningen och har förtjänat en lång vila för att återhämta sig och växa.

Bloggen blir tyvärr inte uppdaterat lika ofta från hästfronten, men återigen, kommentera gärna om ni vill ha något diskuterat eller undrar om något.
Tyvärr tappar man läsare när man inte har likaroliga uppdateringar här, men den smällen får jag nog ta... Ni som är trogna och tjuvläser, kommentera gärna om ni hinner, så man vet att bloggen inte är överflödig.

6 kommentarer:

  1. Din blogg är definitivt inte överflödig. Tvärtom, väldigt inspirerande att läsa! Och det som är bra är att det ständigt kommer nya ämnen, nya tankar och funderingar. Själv har jag för dålig fantasi för att ens en gång kunna komma med önskemål :-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker inte du skall ha dåligt samvete för att du ger Argus vila lite tidigare. Han är ändå en unghäst och det är ingen som helst brådska med att bli färdig med utbildningen. Han är precis lika nöjd i hagen, det är fördelen med anpassningsbara hästar. :-)

    Klart du skall fortsätta blogga, jag kollar bloggen minst en gång om dagen. Ibland hinner jag inte kommentera, men jag försöker så ofta jag kan. :-)

    SvaraRadera
  3. Klart att du ska fortsätta blogga. Du behöver ju inte alltid skriva om hästar utan välj något som du "bara" funderar på./L-G

    SvaraRadera
  4. Tack för livstecken från er sida! Jag ska försöka finna orken och framförallt ämnen att blogga om, det tar ju aldrig riktigt slut i huvudetpå mig som ni nog har märkt ;)

    Har en fundering redan men ska bara sätta ord på den! Ha det gott hör ni!

    SvaraRadera
  5. Klart du ska fortsätta blogga! Jag kikar in här allt som oftast och trots att jag inte är någon fjordhäst-fantast tycker jag att din blogg är rolig att läsa och jag har faktiskt ändrat uppfattning om fjordingar! Både tack vare din fina Argus och Ellinors fina Ariel. (Det är tack vare Ellinor som jag hittade hit) Det är kul att få en liten inblick i någon annans hästliv. Själv är jag western ryttare och har ett 3-årigt quartersto. ;-)
    Jag har precis börjat blogga om min lilla tjej. Förresten - krya på dig! / Sophie

    SvaraRadera
  6. Vad roligt att läsa från ännu en som fått upp ögonen för de fina gula hästarna ;) Ska följa er blogg också, man lär sig alltid av varandras erfarenheter!

    SvaraRadera