21 september 2010

Klurar på marknadsföring

Som vanligt har jag mina funderingar. Marknadsföringen ligger mig varmt om hjärtat och jag tycker fortfarande att den glöms på tok för mycket när det gäller fjordhästarna. Det vanligaste brukar vara att det saknas ekonomi, men all marknadsföring kostar faktiskt inte pengar! Dessutom finns det bidrag att söka...

Sedan får man ofta höra "det räcker att VI gillar vår ras, VI vet ju att vi har fina hästar". Äh, hallå? Hur tänker man då?! Vem ska köpa våra uppfödningar? Vem ska ta efter när de gamla inbitna inte finns längre? Hur ska vi höja betäckningssiffrorna om ingen är intresserad förutom samma gäng som vanligt? Någon gång är det ju brist på hästar eller brist på folk, vi har redan nu en större efterfråga på välutbildade fjordhästar än vad vi kan täcka.

När ska man inse att det behövs PR (och då menar jag inte lite tröjor med loggan på), att det behövs vidareutveckling och att man MÅSTE modernisera om man ska ha en chans att överleva som förening?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar