14 oktober 2010

Ökad trav, ja tack!

Tänk er detta, jag hann att fixa foder och vatten och en kort longering av herr Gul! Argus var lite mer intresserad av att äta och lulla lite så vi tränade på övergångar i kapson och lina, mest på rakspår så att jag fick min kvällsmotion också. Tog väl tio minuter i paddocken, sedan gick vi ut på stora fältet istället.

Fokuserade på galoppfattningar och det går som smort. Kunde inte vara nöjdare! När jag drev på lite extra vid varje travsteg så fick Argus till rejäla ökningar, han kastade frambenen och skjöt på som bara den med bak. Det har jag inte sett hos honom förut sådär, riktigt kul. Han fick jobba en kvart på fältet, så det blev ett kort pass men mycket effektivt med många galoppfattningar. Det blev inte ett enda bus eller bocksprång trots att vi befann oss på det gröna med kor och hästar i synfält och den öppna vida världen som lockade...

Detär så skönt när träningen börjar synas, även om det är små framsteg. Jag bara drömmer om den dagen då vi klarar detta under sadeln och med samma motivation och schwung...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar